تظاهرات در آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تظاهرات در آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین

چند شهر آمریکا از جمله شیکاگو در ایالت ایلینو، هیوستون در تگزاس و «تامپا» در فلوریدا، امروز (یکشنبه) شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی و در حمایت از بیت‌المقدس و فلسطین بود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۷۱۱

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته وپایگاه خبری معا، در شهر شیکاگو، گروه «برای عدالت در فلسطین» تظاهرات گسترده‌ای در مرکز این شهر با حضور هزاران نفر از اتباع فلسطینی، عربی و اسلامی تدارک دید. برخی شرکت کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: «دستتان را از روی قدس بردارید». آن‌ها همچنین در راستای حمایت از حقوق فلسطینی‌ها و لازمه پایان اشغالگری و توقف اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان و مسیحیان در بیت‌المقدس شعار دادند.

«غسان بلوط» مدیر مرکز «النهضه» در شیکاگو در سخنانی در این تجمع گفت که مردم فلسطین هرجا که باشند حول محور مقاومت و در راستای استیفای حقوق خود متحد هستند. او همچنین ایستادگی مسلمانان در مسجدالاقصی و مسیحیان در کلیسای رستاخیز در مقابل نظامیان صهیونیست را ستود.

غسان بلوط در ادامه از جامعه جهانی و شورای امنیت و نهادهای حقوقی خواست تا برای فشار بر رژیم صهیونیستی و استیفای حقوق فلسطینی‌‌ها و توقف تجاوزات به اماکن مقدس و ممانعت از عبادت فلسطینی‌ها وارد عمل شوند.

در شهرهای هیوستون در تگزاس و تامپا در فلوریدا نیز تظاهرات مشابهی از سوی گروه «برای عدالت در فلسطین» برگزار شد و گروههای مختلف از اتباع کشورهای عربی و اسلامی شرکت کردند.

«کمال خلیل» رئیس شورای فلسطینی-آمریکایی در این باره گفت که این تظاهرات نشان واضحی از ارتباط ادامه‌دار میان فلسطینی‌ها در تمام نقاط دنیاست. او همچنین گفت که بسیاری از فعالان صلح و برخی کاندیداهای دموکرات که قرار است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره شرکت کنند، حمایت خود را از مسأله فلسطین اعلام کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز ده‌ها نفر در شهر نیویورک آمریکا با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت رژیم اسرائیل حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

از سوی دیگر در شهر «اتاوا» پایتخت کانادا نیز فعالان حقوق بشر و اتباع فلسطینی امروز (یکشنبه) دست به تجمع ضد صهیونیستی زدند. تجمع مشابهی نیز در شهر آمستردام، پایتخت هلند برگزار شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار